Spalarea masinii este pentru mine un adevarat ritual, care de regula se face in fiecare sambata. In cele ce urmeaza am sa va descriu cum se face corect o spalare a masinii asa cum o puteti vedea si in videoclipul de mai jos

ARVE Error: Mode: lazyload not available (ARVE Pro not active?), switching to normal mode

Pasul 1: Clatirea masinii cu un jet puternic sub presiune daca masina este murdara, sau pur si simplu cu un furtun cu apa daca masina are doar praf pe ea. Pasul 1 din punctul meu de vedere nu ar trebui sa fie optional. De ce? Pentru ca jetul puternic sub presiune indeparteaza mizeria de suprafata si pregateste terenul pentru agentul de prespalare (spuma activa).

Pasul 2: Prespalarea care de regula o facem cu un detergent pentru prespalare sau spuma activa asa cum o stiti cu totii. Daca masina ta are deja ceara pe ea si este foarte bine intretinuta, poti sa incerci o spuma cu ph neutru. Desigur puteti la fel de bine sa prespalati masina cu un APC, sau cu un degresant in cazul in care masina are nevoie de asta. Insectele se vor trata separat dar in aceeasi etapa de prespalare, fiind dizolvate doar de o solutie dedicata.
Din punctul meu de vedere lancea de spumare nu ofera posibilitatea unei dilutii corecte, fiind de regula un instrument de spectacol si nimic mai mult. Ideal ar fi sa folositi un atomizator de minim 6L cu care se aplicati agentul de prespalare.

Pasul 3: Clatirea agentului de prespalare se face de jos in sus. Datorita faptului ca vrem cat mai multa solutie sa curga de pe masina si sa adune mizeria odata cu ea.

Pasul 4: Metoda celor doua galeti. Veti folosi doua galeti cu cate un grit guard in fiecare. Mizeria se va depune pe fundul galetii de clatire, si datorita grit-guardului aceasta va ramane pe loc.
Practic respectand pasii: inmuiere burete microfibra/manusa in galeata cu sampon – dat pe masina pentru a indeparta stratul de mizerie – clatire burete si indepartare mizerie de pe el in galeata de clatire – terminati mereu cu spatele masinii si cu barile, pentru a nu plimba mizeria persistenta din partea de jos a masinii in partile de sus mai curate.

Pasul 5: Clatirea masinii de preferinta cu un furtun.

Pasul 6: Uscarea masinii folosind un prosop de microfibra de preferat fara margini. In plus mai ales daca masina nu este protejata de ceara/coating este de preferat sa folosim un Quick Detailer pentru eliminarea petelor de apa.

Pasul 7( optional): Evident ca la sfarsit puteti aplica un dressing pe anvelope si la fel de bine si pe plasticul exterior. Partea asta se face optional functie de nevoi.

Iti recomand spalarea masinii saptamanal sau maxim la doua saptamani in cazul in care nu mergi cu ea!

Spor la treaba!

(Visited 4.601 times, 1 visits today)